عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران راهکار برون رفت از آسیب‌های اجتماعی را در گرو ورود همه دستگاه‌های ذی ربط خواند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی سوره به نقل از خبرگزاری مهر : مجتبی شاکری 

با بیان این مطلب که آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مسائل و دغدغه‌های امروز شهر تهران به شمار می‌آید، گفت: راه‌حل برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی انجام دقیق مطالعات اولیه، برنامه‌ریزی و ایجاد ساختار مناسب است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت دستگاه‌های و نهادهای مختلف دخیل در زمینه آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: با مشارکت و همکاری مجموعه‌های دست‌اندرکار در زمینه آسیب‌های اجتماعی، می‌توان این معضل را کاهش داده و از بین برد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد.

وی ادامه داد: مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی مشارکت سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مسئول در این زمینه است.

شاکری با اشاره به اینکه ماموریت‌ و امکانات شهرداری به حدی نیست که این مجموعه به تنهایی بتواند همه معضلات را حل و فصل کند، گفت: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با شهرداری تهران در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی به وجود ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد در تهران اشاره کرد و با بیان این مطلب که شهرداری به تنهایی توانایی ایجاد اشتغال برای این افراد را ندارد، افزود: سیر و فرایند ترک اعتیاد و بازگشت افراد آسیب‌دیده اجتماعی به چرخه خانواده و زندگی با مشارکت همه ارگان‌ها امکان‌پذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به توانمندسازی و آموزش افراد آسیب‌دیده اجتماعی در مراکز بهاران اشاره و تصریح کرد: باید شهروندان را نسبت به عملکرد مراکز بهاران، آگاه کرده و در این راستا روشنگری کنیم تا مردم نسبت به عملکرد صورت گرفته در این مجموعه‌ها قانع شود.

وی ادامه داد: اگر به درستی مسائل برای مردم تبیین شود مطمئنا آنها از فعالیت‌های خوب صورت گرفته در مراکز بهاران استقبال کرده و پشتیبان شهرداری تهران در این خصوص خواهند بود.

             پایان خبر – پایگاه خبری و تحلیلی سوره 

                 منبع جمع آوری خبر : سامانه خبری صونا

این خبر را به اشتراک بگذارید :