حجت الاسلام دعایی با مثبت ارزیابی کردن فیلم «سیانور» بیان کرد هرچقدر چنین فیلم هایی به واقعیت نزدیک‌تر باشد تاثیرگذاری بیشتری دارد و این فیلم هم به واقعیت نزدیک بود.

به گزارشپایگاه خبری و تحلیلی سوره به نقل از خبرگزاری مهر : حجت الاسلام محمود دعایی 

با اشاره به فیلم سینمایی «سیانور» ساخته بهروز شعیبی که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و به تاریخچه ای از شکل گیری سازمان منافقین می پردازد، گفت: این فیلم برای من خاطره‌انگیز بود و من یاد اتفاقات سازمان منافقین در سال های نزدیک به ۵۰ افتادم که ابتدا به نام سازمان مجاهدین خلق معروف بود؛ دورانی که من با سازمان در ارتباط بودم و بعد به نقطه ای رسیدم که نوعی دگردیسی و تحول منفی را پیش بینی می کردم و به همین دلیل از آنها فاصله گرفتم.

وی ادامه داد: فیلمنامه «سیانور» هنرمندانه ترسیم و این فیلم به صورت موفقی ارایه شده بود. من قبل از اینکه فیلم را ببینم با بهروز شعیبی کارگردان و سایر عوامل این اثر نیز صحبت کردم و من به آنها گفتم که هنوز سیانوری را که در آن زمان سازمان به من داده بود به عنوان یک خاطره نگه داشته ام. یک کپسول سیانور است که البته علی القاعده باید تاکنون فاسد شده باشد چراکه حدود ۴۰ سال از آن زمان می گذرد.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با اشاره به اهمیت چنین آثاری تصریح کرد: من به دست اندرکاران فیلم تبریک می گویم و امیدوارم که موفق باشند. چنین فیلمی بعضی اتفاقات را برای نسلی که آنها را صرفا در تاریخ می تواند مطالعه کند بسیار زیبا و هنرمندانه ترسیم شده بود.

وی درباره اهمیت مرور اتفاقاتی در حوزه تاریخ انقلاب بیان کرد: مرور این وقایع به عنوان یک تجربه شکست خورده می تواند موفق باشد، تجربه ای که می تواند چراغ راه آینده باشد. همچنین جریان های دگم و انحرافی در سازمان منافقین هستند که می توان آنها را هم کاوید و به نتایج دقیق تری رسید به خصوص اگر با عناصر تواب و واقعا پشیمان که از این سازمان ها جدا شده اند نشست هایی برگزار شود تا خاطرات، تجربیات، ملاحظات و رنج‌هایی را که کشیده اند مطرح کنند.

دعایی درباره ساختار و محتوای فیلم «سیانور» و آنچه که بیشتر باید در ساخت چنین فیلم هایی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: هر چقدر فیلم‌هایی مشابه «سیانور» بیشتر به واقعیت نزدیک باشند تاثیرگذاری بیشتری هم دارند و من این فیلم را تقریبا به واقعیت نزدیک می دیدم.

وی در پایان درباره زمان مناسب اکران این فیلم نیز گفت که وزارت ارشاد باید در این باره تصمیم بگیرد.

 

 

پایان خبر – پایگاه خبری و تحلیلی سوره 

منبع جمع آوری خبر : سامانه خبری صونا

این خبر را به اشتراک بگذارید :