روسیه فردا پنجشنبه بعد از ۹ سال تاخیر نخستین محموله سامانه موشکی اس – ۳۰۰ را به ایران تحویل خواهد داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی سوره به نقل از خبرگزاری مهر : یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه از حضور سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در مراسم تحویل اولین محموله سامانه دفاع موشکی «اس – ۳۰۰» خبر داد.

انتقال این محموله به ایران قرار است فردا پنجشنبه ۱۸ ماه میلادی فوریه و از راه دریای خزر انجام شود.

سردار دهقان در حال حاضر برای یک سفر رسمی در روسیه به سر می برد و قرار است فردا به مقصد «آستاراخان» در دریای خزر حرکت کند.

«مصطفی ایزدی» معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک صحت تحویل اولین محموله از سامانه دفاع موشکی اس – ۳۰۰ را تایید کرده است.

لازم به ذکر است، قرارداد تحویل سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران در سال ۲۰۰۷ منعقد شد. بر اساس این قرارداد، مسکو متعهد شده بود که پنج سامانه دفاع موشکی میان برد اس – ۳۰۰ به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به ایران بفروشد. اما برنامه تحویل این موشک ها در سال ۲۰۱۰ و به بهانه اعمال تحریم های سازمان ملل متحد لغو شد.

در واکنش به این اقدام، ایران با درخواست غرامت چهار میلیارد دلاری از روسیه، به دیوان بین‌المللی داوری در ژنو شکایت کرد تا این که روز دوشنبه ۱۳ آوریل سال گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، با امضای حکمی ممنوعیت تحویل سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد.

            پایان خبر – پایگاه خبری وتحلیلی سوره 

               منبع جمع آوری خبر :سامانه خبری صونا

این خبر را به اشتراک بگذارید :