نشست وزرای انرژی برخی از کشورهای اوپک و غیر اوپک که در «دوحه» قطر برگزار شد با حصول توافق بین عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا برای ثابت نگه داشتن سقف تولید نفت پایان یافت.

به گزارشپایگاه خبری و تحلیلی سوره به نقل از خبرگزاری مهر : به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه از توافق این کشور با عربستان سعودی، ونزوئلا و قطر برای ثابت نگه داشتن سقف تولید نفت در همان سطح تعیین شده در ماه میلادی ژانویه خبر داد حال آنکه اجرای این توافق مستلزم موافقت بقیه کشورهای تولید کننده نفت است.

در اوایل امروز سه شنبه وزرای انرژی برخی از کشورهای عضو اوپک و روسیه با حضور در «دوحه» قطر درباره وضعیت فعلی بازار نفت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این میان، خبرگزاری «بلومبرگ» هم به نقل از وزیر نفت قطر حصول این توافق را مورد تایید قرار داد و نوشت: مذاکرات انجام گرفته در دوحه به توافقی منجر شد که سقف تولید نفت را در سطح اعلام شده در ۱۱ ماه ژانویه ثابت نگه می دارد.

از زمان سقوط بهای نفت در نیمه اول ماه ژانویه میلادی، مقامات اوپک و همچنین برخی دیگر از کشورهای غیر عضو به فکر تشکیل نشستی افتادند تا مشکل افت قیمت را که موجب بروز مشکلات مالی جدی شده است، حل و فصل کنند.

با این حال، خبر اعلام حصول توافق بین روسیه و برخی از کشورهای نفتی قیمت نفت خام برنت را به ۳۴ دلار در هر بشکه رساند.

                 پایان خبر – پایگاه خبری و تحلیلی سوره 

                    منبع جمع آوری خبر : سامانه خبری صونا

این خبر را به اشتراک بگذارید :